26 Ağustos 2011 Cuma

soğukluk çorbası - urfa

SOĞUKLUK ÇORBASI-EKŞİLİ ÇORBA

Bu çorbayı daha önce yayınlamıştım ama tekrar yayınlamak istedim görmeyen duymayan kalmaısn diye..Ben bu çorbanın üstüne çorba tanımam.O kadar lezzetli bir çorba üstelik sıcak yenecek diye bir kural yok.Soğukta yenilebiliyor.Üstelik her haliyle leziz bir çorba.Denemenizi tavsiye ediyorum..
Uzmanlar semizotunun yararlarını şöyle sıraladı:
Kanı temizler.
Sinir krizlerini önler.
Beyin yorgunluğunu alır.
Böbreklerdeki kum ve taşları döker.
Şeker hastalarının susuzluğunu azaltır.
Diyet sırasında sıklıkla tüketilmelidir. Çünkü kilo verdirir. (Alıntıdır)
Gelelim semizotunun çorbasına yani ekşili çorbanın tarifine:
malzemeler:
Yarım çay bardağı döğme(yarma),
1 çay bardağı mercimek,(kırmızı mercimek)
yarım kğ semiz otu,
1 avuç haşlanmış nohut
1 tatlı kaşığı ekşi,tuz,su
sosu için:2-3 diş ezilmiş sarımsak,pul biber,kuru nane,zeytin yağı
Yapılışı:
-Döğmemizi(yarmayı) sabahtan sıcak suya ıslattım ki öğleden sonra pişirirken kolaylık olsun diye.Ben buradaki ölçiden biraz fazla ısladım ve pişirdim .Fazlasını derin dondurucuya bıraktım hazır haşlanmış döğme, çorbalara katmaya çok iyi oluyor.Nohut içinde aynısı geçerli eğer evde nohutunuz varsa ve hazır nohut kullanmıyorsanız ;nohutları akşamdan bolca ıslayıp düdüklüde pişirdikten sonra poşetleyerek derin dondurucuya koyalım .İşte size her zaman hazır nohut.Pİlavlara,çorbalara salatalar ...
-Daha sonra mercimeği,döğmeyi çorba yapar gibi pişiriyoruz.
-Temizleyip doğradığımız semiz otlarını bu karışıma ekliyoruz ve pişirmeye devam ediyoruz.
-Haşladığımız nohutları pişmeye yakın ilave ediyoruz.
-Çorbayı ocaktan almadan 1-2 dakika önce ekşisini ilave ediyoruz(Ekşi sizin isteğinize kalmış ) Bir iki taşım kaynatıyor ocaktan alıyoruz.Ekşi piştikten sonra eklenecek buna dikkat etmezseniz çorbanın içindeki malzemeler sertleşir.Ekşisinin biraz belirgin olması gerek tam tadını almanız için.
-Sıra geldi sosuna:1 yemek kaşığı yağı ısıtıyoruz yanmasına yakın içine ezdiğimiz sarımsakları ,nane ve pul biberi ilave edip çorbaya katıyoruz.Aslında bu çorbaya lezzet katan sosudur bence..
-Daha sonrada afiyetle yiyoruz.Sizden bir ricam var bu çorbayı mutlaka deneyin ve sonucu yazarsanız sevinirim.Deneyen herkes beğendiği için sizinde beğeneceğinizi düşünüyorum.
Herkese iyi haftalar sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder