26 Ağustos 2011 Cuma

mayonezli yoğurtlu semizotu salatası


SEMİZOTU SALATASI

semizotu salatası 007
Ben ve eşim çok severek yiyoruz. Oldukça basit ve pratik. Tek püf noktası semizotunun çok iyi yıkanmış ve suyunun da çok iyi süzülmüş olması.Ben semizotunun yapraklarını sapından ayırıp, yaprakları süzgeçte bol su altında yıkadıktan sonra, bol sirkeli suda yarım saat kadar bekletip, suyunu süzüyorum ve sebze kurutma kabımda çevirerek sularını iyice alıyorum ve salatamı yapıyorum. İşte tarif;
Malzemeler;
*1 demet semizotu,
*1 çorba kasesi kadar yoğurt,
*1 diş dövülmüş sarımsak,
*tuz,pulpiber
*1 çorba kaşığı mayonez( arzunuza bağlı, eklemeyebilirsiniz de)
*Zeytinyağı,
Hazırlanışı;
Semizotunu iyice yıkayıp, süzdükten sonra, yoğurt, sarımsak, mayonez ve tuz ilavesi ile iyice karıştırıyoruz. Bu aşamada yoğurt miktarını da kendinize göre artırabilir veya azaltabilirsiniz. Karışımı servis tabağına alıp, üstüne damla damla şeklinde zeytinyağı serpin ve pulbiber serperek servis yapın.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder